Kanałowe

Zadaniem filtrów powietrza jest zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak pyły mineralne, sadza i szczątki organiczne, unoszących się w powietrzu zasysanym przez silnik. Postęp w dziedzinie konstrukcji filtrów i używanych materiałów filtracyjnych sprawia, że współcześnie produkowane filtry powietrza osiągają skuteczność filtrowania zanieczyszczeń na poziomie 99,9% dla cząstek o rozmiarach zaledwie kilku mikrometrów. Zważywszy na fakt, że silniki spalinowe zużywają w procesie spalania ogromne ilości powietrza (przeciętnie ok. 10m³ powietrza na 1 litr paliwa) filtry przy tak dużej skuteczności filtrowania muszą charakteryzować się równocześnie małymi oporami przepływu oraz dużą chłonnością zanieczyszczeń. Dzięki takim cechom możliwe jest wydłużanie okresów między wymianą filtrów. Filtry powietrza stosowane współcześnie w motoryzacji mają zróżnicowaną konstrukcję i wykonane są z różnych, optymalnie dobranych materiałów. Cechą wspólną dla wszystkich jest to, że zawsze składają się one z rozbieralnej obudowy i wymiennego wkładu filtracyjnego.

Filtry kanałowe przystosowane do montażu w okrągłych kanałach wentylacyjnych o standardowych średnicach (100-400 mm). Służą do wstępnej filtracji nawiewanego powietrza. Separacja większych cząstek zanieczyszczeń zawartych w powietrzu przedłuża okres eksploatacji urządzeń umieszczonych za filtrem – wentylatorów, nagrzewnic, etc. Obudowa z blachy stalowej cynkowanej, króćce montażowe z uszczelkami gumowymi, wkład filtracyjny klasy EU3 na profilowanej siatce z drutu stalowego.